Wildlife фотография, Портретна фотография,Пейзажна фотография

С техника Canon и Sigma
Организатори: Сдружение Фото Клуб „Осмо Изкуство” и ТА “Стил Травeл”
  • 25– 28 август 2016 г.
  • 4 дни/ 3 нощувки
  • Със собствен транспорт

Снимки на участници във фотопленера

  • Описание
  • Програма
  • Осигурена техника
  • Полезна информация

   Програмата на пленера е насочена към онези любители и професионалисти фотографи чиято страст са Wildlife фотографията, както и портретната и пейзажната фотография.

   ВАЖНО! ПЛЕНЕРЪТ СЕ ПРОВЕЖДА СЪС СПЕЦИАЛНОТО СЪДЕЙСТВИЕ И СПОРЕД ИЗРИЧНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ НА БДЗП.

   По изискване на БДЗП и БФБ всеки участник в пленера и съответно автор на снимки направени по време на пленера се задължава да подпише споразумение за предоставяне авторските права на пет (5) броя снимки (фотографски изображения) на БДЗП и БФБ. Повече подробности за споразумението с БДЗП и БФБ, може да прочетете в края на програмата в секцията “Авторски права”.

   Организираната програма за снимащите е в двата дена 26 и 27 август. През първият ден (26-ти август ) участниците в пленера ще имат възможност за следното:

   Снимане на водолюбиви птици от укритията в южната част на Атанасовско езеро и в Защитена местност „Пода“.

   Снимане на водолюбиви птици с маскировъчно пончо или от маскировъчно преносимо укритие в района на Бургаски езера и Поморийско езеро.

   Посещение на фестивала на солта

   Да снимат птици от автомобил по позволения маршрут край резервата.

   На следващия ден ( 27-ми август ) участниците в пленера ще имат възможност за следното:

   Снимане на водолюбиви птици от укритията в южната част на Атанасовско езеро и в Защитена местност „Пода“.

   Снимане на водолюбиви птици с маскировъчно пончо или от маскировъчно преносимо укритие.

   Посещение и разходка в солниците с цел портретна, пейзажна и репотражна фотография по темата на пленера.

   Обиколка на солниците с влакчето на солта, от което да снимат на избрани места.

   Да снимат птици от автомобил по позволения маршрут край резервата.

МАЛКО ПОДРОБНОСТИ ПО ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ЗА СНИМАНЕ ОСИГУРЕНИ ЗА УЧАСТНИЦИТЕ В ПЛЕНЕРА

1. Снимане на водолюбиви птици от укритията, изградени в Атанасовско езеро и Защитена местност Пода

   Стационарните укрития, които ползваме за снимане са укритията на ЗМ „Пода“ и новото укритие на Атанасовско езеро.

2. Снимане на водолюбиви птици с маскировъчно пончо или от маскировъчно преносимо укритие в района на Бургаски езера и Поморийско езеро

   Пленерът се провежда по време когато птиците вече са напуснали гнездата си и е започнал есенният прелет. Тогава различните видове птици като къдроглавия пеликан, розовият пеликан, лопатарките, чаплите, множеството дъждосвирци, рибарки и др. се струпват на предпочитани места в района на Атанасовско езеро, Вая, Пода, Мандра и Поморийско езеро. Снимащите пленеристи с пончота и преносимо укритие ще бъдат водени и разставени по местата предлагащи най-добри възможности за снимане в конкретните дни в района на езерата около Бургас.

3. Обиколка на солниците с „Влакчето на солта“

   Пътуването с „Влакчето на солта“ ни представя традиционния начин на добив на сол и характерния пейзаж за солниците, останал почти неповлиян от технологиите през вековете. Обагрените в червено-розово води на Атанасовско езеро, прелитащите ята птици, планините от сол, лицата и ръцете на солничарите не дават покой на сетивата попиващи неповторимата атмосфера. Близо до началната спирка на „Влакчето на солта“ е и „Точката“ – вече 30 години това е най-притегателното място за хората следящи есенния прелет по миграционният път Виа Понтика.

4. Снимане от кола по позволения маршрут край резервата или от новото укритие на Атанасовско езеро

   Новоизграденото фотоукритие в южната част на Атанасовско езеро е предвидено за снимане на саблеклюни и кокилобегачи и множество други видове дъждосвирци, спиращи в езерото за почивка и хранене по време на дългия им път от Арктика към местата за зимуване. Капацитетът на укритието е до 3-ма снимащи (укритието е с размери 2 х 3 м.). Снимането от кола се извършва по източната дига на Атанасовско езеро и в достъпните участъци около резервата. При записването за участие в пленера участниците заявяват желание за снимане от укритието на Атанасовско езеро или от кола. Максималният брой снимащи от укритието за всеки от двата дена ( 26 и 27 август ) е 3-ма души.

   ТЕХНИКА

   Осигурена е подходяща техника за wildlife фотография със съдействието на Canon България и обективи Sigma 150-600 Sports и Sigma 150-600 Contemporary със съдействието на официалния вносител – Фотографски системи. Техниката ще бъде на разположение основно за снимане от укритията на Атанасовско езеро и ЗМ “Пода”. Ще бъдат осигурени нужния брой фотокамери със съответните обективи и стативи за тях. Участниците трябва да носят само карта памет (Compact Flash и/или Secure Digital).

   ЛЕКТОРИ

   Наши консултанти и водачи в света на дивата природа ще бъдат известните български wildlife фотографи Николай Стоянов и Светослав Драгиев, както Борислав Тончев от „Стил Травел“ ЕООД.

   Със съдействието на:

- Проект „Солта на Живота“ (LIFE11 NAT/BG/000362), финансиран по програма LIFE+ на ЕС.

- Канон България

- Фотографски системи – официален дистрибутор на продуктите на Sigma, Lowepro и Joby за България.

- Photo Shop BG

Програма:

25 АВГУСТ

ЧЕТВЪРТЪК

14:00 – 16:00 – Пристигане и настаняване на участниците във Вила "Буфо" - парк Росенец, Отманли /след Крайморие/. Преди пленера записаните за участие ще получат допълнителна информация за местоположението на хотела. 16:00 – 17:00 – Акредитиране – фоайето на хотела. 17:00 – 20:00 • Запознаване с техниката предоставена за пленера от Canon и Sigma. • Представяне пред участниците в пленера на проекта "Солта на живота" (LIFE11 NAT/BG/000362), финансиран по програма LIFE+ на ЕС, изпълняван от Българска Фондация Биоразнообразие в партньорство с Българско дрижество за защита на птиците. • Запознаване участниците със спецификата и добрите практики за снимане от укритие. Инструктаж презентация за спецификата на снимане на диви животни от укритие и видовете, които могат да се срещнат в района на пленера. Лектори ще бъдат, Николай Стоянов и Светослав Драгиев, както и Борислав Тончев (БДЗП). • Обявяване на наградените автори от конкурса на фотопленер “Бургас – Солта, Птиците и Хората”, проведен през месец септември 2015 г. Място – Природозащитен център „Пода“. 20:00 – 22:00 – Вечеря в хотела.

26 АВГУСТ

ПЕТЪК

07:00 – Начало на снимачния ден. Отпътуване на групите за местата на снимане, съответно: – ЗМ “Пода” и Атанасовско езеро. – Около обяд – връщане в хотела за обяд и почивка 16:00 – посещение на фестивала на Солта. Снимане по време на фестивала. 20:00 – 22:00 – Вечеря и обсъждане на направените кадри през деня.

27 АВГУСТ

СЪБОТА

07:00 – Начало на снимачния ден. Отпътуване на групите за местата на снимане, съответно: – ЗМ “Пода” и Атанасовско езеро. – Около обяд – връщане в хотела за обяд и почивка 16:00 – Обиколка на солниците с „Влакчето на солта“ 20:00 – 22:00 – Вечеря и обсъждане на направените кадри през деня.

28 АВГУСТ

НЕДЕЛЯ

Отпътуване

Осигурена техника за участниците в пленера:

   CANON

   Фотокамери: Ще бъдат осигурени подходящи фотокамери за снимане на wild life и пейзаж като Canon EOS 7D II, EOS 5D Mark III, EOS 6D и др. Конкретните модели ще бъдат обявени при откриването на пленера.

   Обективи: Подходящи обективи за заснемане на wild life с фокусни разтояния до 800 мм, както и за заснемане на пейзаж. Конкретните модели ще бъдат обявени при откриването на пленера.

   Конвертори: Конкретните модели ще бъдат обявени допълнително.

   SIGMA

   Телеобективи:

   Sigma 150-600 Sports,

   Sigma 150-600 Contemporary за Canon и Nikon.

   Sigma 120-400/4.5-5.6 DG OS HSM за Canon и Nikon.

   Телеконвертори Sigma TC-2001 и TC-1401 за Canon и Nikon.

   Sigma обективи от серията Art – 20/1.4 DG HSM, 24/1.4 DG HSM Art, 35/1.4 DG HSM Art, 50/1.4 DG HSM Art, 18-35/1.8 DC HSM Art, 50-100/1.8 DC HSM, 24-35/2 DG HSM, 30/1.4 DC DN както и други обективи подходящи за портретна и репортажна фотография и др.

   Фотокамери Sigma dp2Q с трислоен сензор Foveon и разделителна способност екв. на 40 МП.

   Преференции:

   Всеки участник получава персонален бадж удостоверяващ участието му в пленера.

   Възможност за използване на техника Canon по време на пленера.

   Възможност за използване на обективи Sigma по време на пленера.

   Възможност за използване на стативи и аксесоари Joby по време на пленера (по предварителна заявка)

   Възможност за ползване на укрития и специализирани маскировъчни средства за wildlife фотография.

   Талон за отстъпка за продуктите предлагани от партньорите на Сдружение „Фотоклуб Осмо изкуство”

   Авторски права

   По изискване на БДЗП и БФБ всеки участник в пленера и съответно автор на снимки направени по време на пленера се задължава да подпише споразумение за предоставяне авторските права на пет (5) броя снимки (фотографски изображения) на БДЗП и БФБ.

   АВТОРЪТ приема да предостави безвъзмездно неизключителните права за разпространение и публично показване на пет (5) броя снимки (фотографски изображения). Договорените фотографски изображения ще бъдат използвани при различни комуникационни материали и инструменти с цел популяризиране опазването на крайбрежната лагуна (уеб сайт, печатни материали, интерпретативни модули и др.) без органичения с изричното опоменаване на автора на фотографията от Българско дружество за защита на птиците и Българска Фондация Биоразнообразие.

   АВТОРЪТ предоставя безвъзмездно на БДЗП неизключителните права върху фотографските изображения за нуждите и целите за популяризиране на Проект „Солта на Живота“ (LIFE11 NAT/BG/000362), финансиран по програма LIFE+ на ЕС, изпълняван от БФБ в партньорство с БДЗП.

   АВТОРЪТ предоставя на БДЗП оригиналите на договорените фотографски изображения.

   Забележка

   Организаторите си запазват правото на промени в програмата с цел подобряването на организацията и качеството на пленера.

   ФОТОКОНКУРС

   След пленера ще проведем фотоконкурс за най-добра wildlife, пейзажна, портретна и репортажна фотография направена по време на пленера. Право на участие в конкурса имат всички участници във фотопленера.

   Конкурсът се провежда със съдействието на БДЗП, Фотографски системи и Canon България.

   Всеки участник със записването си за участие във фотопленера се ангажира да предостави минимум десет снимки за участие в конкурса, с което ги предоставя за ползване от БДЗП с цел популяризиране опазването на птиците и бургаските езера.

   Участниците във фотоконкурса за най-добра фотография заснета по време фотопленера трябва да изпратят на адрес 8artclub@gmail.com до 9 октомври 2016 г. до 15 кадъра във формат JPEG.

   Изисквания към снимките:

   Минимален размер по дългата страна – 3000 пиксела

   Снимките трябва да бъдат наименовани по следния начин – Номер на бадж_Пореден номер на снимката

   Пример: Участник с бадж номер 008 предава 2 кадъра със следните имена за участие в конкурса:

   008_01

   008_02

   Жури в състав:

1. Председател – Светослав Спасов - БДЗП

2. Представител на Canon България

3. Представител на Фотографски системи

4. Представител на Сдружение “Фотоклуб Осмо изкуство”

5. Представител на ТА “Стил Травел”

ЕТИЧНИ ПРАВИЛА НА ФОТОГРАФИТЕ АНИМАЛИСТИ

   БЕЗПОКОЙСТВОТО е основното неблагоприятно въздействие, което оказват фотографите анималисти върху дивите животни!

1. Благополучието на дивите животни и местата, които обитават е по-важно и от най-хубавата снимка!

2. Снимането на диви птици в близост до гнездата им по време на размножаването е забранено от закона, освен ако не е издадено специално разрешение на фотографа за конкретен вид. Снимането на гнезда причинява безпокойство, в резултат на което възрастните може да напуснат гнездото трайно или временно, което да стане причина за изстиване на яйцата и компрометиране на гнездото. Безпокойството през периода на размножаване на птиците може да стане причина яйцата и малките да бъдат изядени от хищници, които нямат страх от хората, като свраката и сивата врана например. Снимането на гнезда не е проблем единствено за синантропни видове птици (т.е. живеещи в близост до хората), например бял щъркел, селска и градска лястовица и някои други. Професионалните фотографи анималисти не снимат птици на гнезда, а ползвателите не търсят такива снимки, защото са направени в разрез с етиката при заснемане на диви животни. Снимането на птици в естествената им среда (далеч от гнездото) е предизвикателство, което се отплаща със снимки различни от мътеща птица в гнездо. Такива фотоси обикновено имат по-високи естетически качества, тъй като представят обекта в най-разнообразни моменти и среда и отразяват интересни аспектите от поведението на животното. Такива снимки представляват интерес и за публиката и ползвателите на снимки на диви животни.

3. Системното безпокойство на дивите животни е допълнителен разход на енергия за тях. Това може да причини изнемощяване на индивида, особено през зимата, и в крайна сметка до неговата смърт. Безпокойството на родителите през размножителния период може да доведе до гладуване на малките и тяхната смърт.

4. Ползването на дългофокусни обективи и подходящо укритие намалява вероятността фотографа да обезпокои дивите животни, обект на снимане. Укритията са основно тип камуфлажна палатка или постоянни укрития. Палатките имат предимството на мобилността, а постоянните укрития стоят дълго време и животните свикват с тях. Едни от най-сполучливите фотографии на диви животни са правени от постоянни укрития.

5. Фотографът не трябва да влиза в укритието, ако пред него има диви животни. Ето защо е препоръчително да се влиза в укритието преди изгрев слънце или когато няма животни пред укритието. Изгонването на животните от района на укритието може да стане причина те да не се завърнат повече и това да провали снимачния ден. След заснемането на обекта фотографа не трябва да излиза от укритието, докато животните не са напуснали района. Ако го направи, това ще причини безпокойство и стрес на животните и може да стане причина те де не посещават повече мястото, което ще е в ущърб на фотографите, които ще ползват укритието впоследствие.

Безпокойството около укритието може да накара дивите животни да свържат мястото и укритието с хората, т.е. с опасност и те да започнат да избягват мястото.

6. Използването на звукозаписи може да има крайно неблагоприятно въздействие върху дивите птици. Много от птиците използват песента за привличане на партньор, но също така и за маркиране и защита на територията. При използване на звукозапис, родителите изразходват много енергия за да защитават територията си от мнимия противник, а също така губят ценно време, което биха използвали за хранене на малките.

7. Основен съвет към фотографите анималисти е да изучат навиците и поведението на животните, които искат да снимат. Това ще им помогне да направят добри снимки, без това да навреди на животните.

8. Търпение, бавни и плавни движения и тишина – това са основните максими при снимането на диви животни.